Wildlands integreert zorgeloos parkeren in customer journey

Wildlands Adventure Zoo Emmen heeft als een van de eerste partners het Parking as a Smart Service-concept van Q-Park omarmd. Bezoekers kunnen daarbij vooraf een parkeerplek reserveren en met korting betalen. Op basis van kentekenherkenning gaat de slagboom automatisch open. “Het maakt de klantervaring die we willen bieden zo veel soepeler.”

“Begon voor ons het klantcontact vroeger bij de poort, inmiddels starten we bij de mensen thuis als ze onze website bezoeken.” Aan het woord is Jan Minze Zomer. Als Manager Park & Technische Dienst is hij onder andere verantwoordelijk voor de customer journey van de bezoekers van Wildlands. “We willen die zo aangenaam mogelijk maken. Parkeren maakt daar een integraal en steeds belangrijker onderdeel vanuit. Met PaSS van Q-Park kunnen we onze klanten verder ontzorgen. Het is echt een uitkomst.”

Een lach

Parking as a Smart Service (PaSS) werkt met online betaling vooraf, plaatsgarantie en kentekenherkenning. Zomer: “Het zorgt ervoor dat mensen na hun bezoek niet nog eens in de rij moeten staan om de parkeerkosten te betalen en soms ook nog wel eens onaangenaam verrast zijn door de hoogte ervan. Nu gaat iedereen met een lach op het gezicht naar huis.”

“Je voorkomt ook dat mensen vóór hun bezoek naar een parkeerplek moeten zoeken”, vult Jill Baron-Van Briemen, accountmanager Events bij Q-Park, aan. “Zeker in deze tijden dat je een bepaald slot krijgt toegewezen om een bestemming te bezoeken, is het zonde als je daardoor tijd verliest.” Annulering van gereserveerde kaarten kan tot 24 uur vooraf kosteloos via de Q-Park-site en daar is ook tot een uur voor aankomst eenvoudig een kentekenwijziging door te geven. “Nu werkt PaSS nog met een link naar onze site met op maat gemaakte landingspagina’s, maar vanaf het najaar kunnen reserveringen, via een API, gewoon via de website van betreffende zoo theater, museum of wat dan ook afgehandeld worden.”

Veilig gevoel

De aanleiding voor Wildlands om PaSS aan te bieden was Covid-19. Zomer: “Mensen raken ingesteld op reserveren. Bovendien voorkom je op deze wijze veel fysieke contactmomenten. Dat geeft een veilig gevoel.” Uiteindelijk scheelt het ook operationele kosten en tijd weet Baron. “Doorgaans moeten bezoekers naar een balie om een waardekaart te kopen waarmee ze kunnen uitrijden. De tijd van die medewerkers kan nu aan andere zaken besteed worden.”

Schoolreisjes

De bezoekersaantallen van de Adventure Zoo zitten gelukkig alweer in de lift. “We houden nu 4.000 bezoekers per dag aan als maximum en kijken of we dat in de komende tijd naar 5.000 kunnen laten groeien. In juni hadden we echter al meer bezoekers dan in diezelfde maand vorig jaar. En toen waren schoolreisjes nog mogelijk.”

Zomer: “We werken al meer dan twintig jaar met Q-Park, maar met dit initiatief gaat de samenwerking naar een nieuw niveau. Je beseft dat je elkaar nodig hebt om tot een optimalisatie te komen. Zo gaan wi bijvoorbeeld de looproute vanaf het parkeerterrein naar het park helemaal aankleden. Samen zorgen we voor een steeds betere customer journey.” 

 
arrow
Online betaalmethoden
iDeal
MasterCard
Visa