Veelgestelde vragen Park & Fly parkeerkaart

Bestellen

 

Hoe kan ik een Park & Fly E-ticket bestellen?
Het bestellen van een Park & Fly E-ticket is eenvoudig. U geeft in onze webshop aan van wanneer tot wanneer u wilt parkeren. Vervolgens gaat u verder in het bestelproces en vult u uw gegevens in. Hierna kunt u eenvoudig online afrekenen. Binnen enkele minuten na betaling wordt het Park & Fly E-ticket naar uw e-mailadres verstuurd

 
Hoelang duurt het voordat ik het Park & Fly E-ticket ontvang?
Na betaling zou u binnen enkele minuten een e-mail moeten ontvangen met hierin het Park & Fly E-ticket. Heeft u geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-4466880 of via het contactformulier.

 
Ik wil een Park & Fly E-ticket bestellen maar ik vertrek vandaag, kan dat?
Ja, dit is geen enkel probleem. Zolang er ruimte is in de parkeergarage kunt u te alle tijden een Park & Fly E-ticket bestellen. Dit is ook mogelijk als u vandaag al op reis gaat.


Tijdens het bestelproces wordt een foutmelding weergegeven, wat nu?
Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-4466880 of via het contactformulier.

Is het mogelijk om langer dan 22 dagen te parkeren?

Nee, dit is niet mogelijk. De maximale geldigheid van de Park & Fly parkeerkaart is 22 dagen.


Betalen

 
Hoe kan ik betalen?
U kunt online afrekenen met iDeal, Visa, Mastercard of American Express.
 

Ik heb betaald, maar ik heb het Park & Fly E-ticket niet ontvangen?

Heeft u geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-4466880 of via het contactformulier.

 

In- & uitrijden

 

Hoe moet ik inrijden?

Na betaling ontvangt u van ons een e-mail. In deze e-mail vindt u een QR Code. U houdt de QR code, die op het E-ticket staat, voor de QR codelezer op de inrit terminal. Na het scannen van de QR code komt er parkeerkaart uit de terminal. Bewaar deze goed. Wanneer u terugkomt dient u deze kaart in te voeren om de parkeergarage uit te kunnen rijden.

 

Het lukt mij niet om de QR Code te scannen bij inrit, wat nu?

Heeft u problemen met inrijden? Druk dan 2 seconden op de info (i) knop op de terminal bij de inrit. Onze klantenservice helpt u graag verder.

Hoe moet ik uitrijden?
Na het scannen van de QR code bij de inrit heeft u een reguliere parkeerkaart ontvangen. Voor de parkeerkaart in waar u dat normaal ook zou doen. U kunt nu uitrijden.

 

Moet ik nog langs de betaalautomaat als ik wil uitrijden?
Nee, u hoeft niet langs de betaalautomaat. Indien u de vooraf gereserveerde dagen overschreden heeft, dient u deze tegen het regulier geldende parkeertarief te verrekenen bij de betaalautomaat.


Vervoer van én naar Schiphol

 
Hoe is het vervoer naar Schiphol geregeld?

 Q-Park heeft een overeenkomst met Connexxion gesloten. Op vertoon van u Park & Fly E-ticket kunt u gebruik maken van de lijndienst van én naar Schiphol. Het betreft hier de Connexxion lijn 300. In de nachtelijke uren wordt dit de N30. U kunt vlakbij de parkeergarage opstappen. Bekijk de looproute hier.


Hoe vaak rijdt de bus naar Schiphol?

Connexxion lijn 300 naar Schiphol rijdt 7 dagen per week, 24 uur per dag en brengt u binnen 15 tot 20 minuten naar Schiphol. Let op: In de nachtelijke uren wordt lijn 300 de N30 en geldt er een aangepaste dienstregeling. Klik hier om de dienstregeling te bekijken

 

Waar vind ik de bushalte?

U vindt de juiste bushalte (lijn 300 of N30) door de parkeergarage via de uitgang met lift te verlaten. En vervolgens het pad onder de weg door te volgen tot aan de hoofdingang van het Spaarne Ziekenhuis. Aan de overzijde van de hoofdingang kunt u middens de trap of lift de bovengelegen bushalte bereiken. Bekijk de looproute.

Ik stap in de bus, wat moet ik doen?

Op vertoon van het Park & Fly E-ticket kunt u kosteloos gebruik maken van busvervoer tussen Q-Park Spaarne en Schiphol met Connexxion lijn 300 (of N30 in de nacht). Dit geldt voor maximaal vijf personen.

 

Overige vragen


Ik heb mijn reis moeten annuleren en maak dus geen gebruik van mijn Park & Fly ticket, kan ik deze kaart dan ook annuleren?

Nee, helaas dit is niet mogelijk.

 
Ik ben mijn parkeerkaart tijdens mijn vakantie kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

 Neemt u bij terugkeer in de parkeergarage contact op met de het Q-Park Contact Center. U kunt dit doen door gebruik te maken van de help knop op de betaalautomaat of bij de voetgangers ingang naar de parkeergarage. U komt dan in contact met de Parking Host of een QCR medewerker. Beiden kunnen u verder helpen. Q-Park adviseert u altijd het kaartnummer te noteren en/of en foto te maken van uw Park & Fly kaart.