Q-Park App

Met de gratis Q-Park app rijd je met je abonnement in op kenteken. Nu beschikbaar in Eindhoven!

Nu digitaal parkeren bij Q-Park

Voorlopig alleen in Eindhoven.

Download de nieuwe Q-Park App en rijd gemakkelijk in- en uit op basis van je kenteken. Je hebt geen toegangspas meer nodig, de slagboom opent automatisch en je hebt altijd inzicht in je abonnement(en). Je kunt vooralsnog alleen in de parkeergarages in Eindhoven parkeren met de Q-Park App.


Nu in Eindhoven

Parkeergemak in je binnenzak met de vernieuwde Q-Park App. Met de nieuwe Q-Park App kun je nu eenvoudig in- en uitrijden op basis van kenteken. Maar de Q-Park App biedt meer functionaliteiten:

  • Snel een parkeergarage vinden
  • Contactloos en zonder parkeerticket in- en uitrijden
  • Geen fysieke abonnementspas meer nodig
  • Altijd inzicht in de details van je abonnement
  • Open de loopdeuren met de QR code op je telefoon

Parkeren met je abonnement?
Download de app en log in met je My Q-Park account. Je kunt nu direct je kenteken aan je parkeerproduct koppelen. Heb je een kenteken toegevoegd? Dan opent de slagboom vanaf nu automatisch op basis van je kenteken. Je hebt dus geen pas meer nodig!

Abonnement via je werkgever?
Geen probleem! Ook dit abonnement beheer je gemakkelijk in de app. Jouw werkgever stuurt je een uitnodiging om je abonnement te activeren. Vul je kenteken in en je bent klaar om te parkeren.

Waar werkt de app?
In Nederland werkt de Q-Park App vooralsnog alleen voor abonnementhouders in Eindhoven. In de loop van 2021 worden andere Nederlandse steden toegevoegd.


Veel gestelde vragen

  • Ik ben in-/uitgereden door een openstaande slagboom, wat nu?  
    In de app kun je zien of er nog een actieve sessie is in de garage die je zojuist bent uitgereden. Is dit inderdaad het geval? neem contact op met onze klantenservice, zij zetten deze sessie voor je stop.

  • Ik heb nu geen SmartCard meer, hoe kom ik de garage in?
    Bij de loopdeur gebruik je de QR code om de deur te openen.

  • Ik heb tijdelijk een andere (leen) auto. Wat nu? 
    Je kunt de QR code in je app gebruiken om te parkeren. Optioneel wijzig je het kenteken in de app, maar dit heeft niet de voorkeur.

  • In de app bij producten staat ook een Q-Park Go product, wat kan/moet ik hiermee? 
    Op dit moment is deze functie nog niet in gebruik. Voorlopig kun je hier niet voor aanmelden. 

  • Kan ik meer kentekens opvoeren?
    Nee, je kunt een kenteken per abonnement (parkeerrecht) koppelen. Heb je meerdere abonnementen? Dan kun je aan elk abonnement een ander kenteken koppelen.

  • Kan ik mijn kort parkeren abonnement ook koppelen in de Q-Park app?
    Op dit moment blijft een SmartCard die je gebruikt als kortparkerenkaart in gebruik. Deze wordt later in 2021 omgezet naar kenteken. Heb je een abonnement én een kort parkeren product? Dan gebruik je de SmartCard in alle garages behalve in de garage waar je een abonnement hebt.

  • Kan ik mijn SmartCard nog gebruiken nadat ik mijn kenteken heb opgevoerd?
    Als je alleen een abonnement hebt kun je de SmartCard niet meer gebruiken. Gebruik je de SmartCard ook als kortparkeerkaart? Dan kun je de SmartCard overal nog gebruiken behalve in de locatie waar je een abonnement hebt. 
  • Mijn kenteken werkt niet tijdens het inrijden. Wat nu?
    Probeer de QR code in de app. Werkt deze niet? Neem contact op met de meldkamer via de help knop bij de in- of uitrit.

  •  Waar staat de QR code in mijn app?
    De QR code is pas zichtbaar als je een kenteken hebt opgevoerd. Daarna staat hij rechtsbeneden in plattegrond, homepage van de app en ook op de pagina Producten, klik dan op het abonnementsproduct.

arrow
Online betaalmethoden
iDeal
MasterCard
Visa