Q-Park B.V. neemt alle aandelen van P1 over

17 september 2019 - Q-Park BV heeft alle aandelen overgenomen van P1, een Nederlands familiebedrijf dat parkeerfaciliteiten exploiteert en beheert...

Q-Park B.V. neemt alle aandelen van P1 over

Q-Park BV heeft alle aandelen overgenomen van P1, een Nederlands familiebedrijf dat parkeerfaciliteiten exploiteert en beheert. De overname is geheel in lijn met Q-Park's strategie om zijn portfolio uit te breiden en om zijn positie in Nederlandse steden als Eindhoven, Utrecht, Den Haag en Amsterdam te versterken.

"We zijn blij dat we een parkeerbedrijf hebben gevonden dat qua visie en kwaliteitsprofiel goed bij ons past. Met zijn omvang, actieve investeringsplannen en digitale innovaties zal Q-Park de parkeerervaring van zijn klanten in Nederland naar een geheel nieuw niveau tillen", aldus Vladan Jankovic, Managing Director P1.

Frank De Moor, CEO van Q-Park, ziet de overname als "een geweldige kans om onze diensten op de Nederlandse markt te optimaliseren en om samen met publieke en private belanghebbenden slimme mobiliteitsoplossingen te creëren die Nederlandse steden toegankelijk, leefbaar en economisch rendabel houden."

Over P1

P1 is een Nederlands parkeerbedrijf dat bekendstaat om zijn on- en off-street parkeerdiensten. Het biedt gemeenten een breed scala aan parkeergerelateerde diensten, waarbij zowel de belangen van bezoekers als van de eigenaren van parkeerfaciliteiten worden behartigd. P1 biedt klantvriendelijke on- en off-street parkeeroplossingen op circa tachtig locaties in Nederland.

Neem voor meer informatie contact op met:

Vladan Jankovic
Managing Director
v.jankovic@p1.nl

Q-Park BV
Sacha Oerlemans
sacha.oerlemans@q-park.com

• Q-Park wint vakprijs voor digitale transformatie in traditionele parkeerwereld
    | Op 28 maart 2024 werden de jaarlijkse Shopping Awards uitgereikt tijdens het Shopping Award Gala. Q-Park is de trotste winnaar van de PostNL Nieuwe technologieën en Innovaties Award.
  • Q-Park opent eerste parkeergarage ‘aan zee’
    | De nieuwe parkeergarage maakt onderdeel uit van de herontwikkeling van het Noordelijk Havenhoofd, is gelegen aan de boulevard en is daarmee ook Q-Park’s eerste parkeergarage direct aan het strand.
  • Q-Park tekent een langdurige huurovereenkomst met Savills IM voor Parkeergarage Q-Park Bos en Lommer.
    | Q-Park Nederland behoudt haar positie in Bos en Lommer door een langdurige huurovereenkomst aan te gaan met Savills Investment Management voor de parkeergarage van winkelcentrum BoLo Amsterdam.
Bancontact