Q-Park opent met Valley 32e parkeergarage in Amsterdam

Q-Park opent met Valley 32e parkeergarage in Amsterdam. Valley draagt bij aan de wens van de gemeente om Zuidas te ontwikkelen tot een gemengde stadswijk voor wonen, werken en verblijf.

Q-Park opent met Valley 32e parkeergarage in Amsterdam

Q-Park neemt haar 32e parkeerlocatie in Amsterdam in gebruik. Met 375 parkeerplaatsen, verdeeld over drie ondergrondse lagen is het een forse uitbreiding van het Q-Park areaal in de hoofdstad. Belangrijker is echter dat het onderdeel uitmaakt van het iconische Valley aan de Zuidas.

Valley draagt bij aan de wens van de gemeente om Zuidas te ontwikkelen tot een gemengde stadswijk voor wonen, werken en verblijf. Vanaf de begane grond tot en met de zevende verdieping bevinden zich kantoren en ruimte voor cultuur, retail en horeca. Vanaf de achtste verdieping beginnen de woonlagen. In Q-Park Valley zijn dan ook 56 plaatsen gereserveerd voor bewoners. Daarnaast zijn er tien plaatsen voor minder-validen en is de parkeergarage voorzien van tien openbare laadpalen en vier laadplekken voor de bewoners.

“We zijn trots dat we aan deze bijzondere, high-level service ontwikkeling van EDGE in Amsterdam kunnen bijdragen”, legt Fred Wilkes, directeur Business Development Q-Park Nederland uit. “Het is een gewilde, centrale locatie. Een prachtige omgeving om te verblijven.”

Meest bijzonder is wel de overvloed aan groen in het ontwerp van architect Winy Maas van MVRDV. In combinatie met de natuurstenen afwerking ontstaat het beeld van een groene vallei. De binnentuin versterkt dit beeld. Die bevindt zich op de onderste bouwlagen en is voor iedereen toegankelijk. Voor het groen tekende overigens Piet Oudolf. Het complex is eigendom van de RJB Group of Companies.

Q-Park Valley is 24/7 geopend en parkeren kan al vanaf 2,00 euro per 14 minuten, met een maximaal dagtarief van 80,00 euro van maandag tot en met vrijdag. Op zaterdag en zondag geldt een dagtarief van 30,00 euro. Voor frequente bezoekers en andere belanghebbenden zijn er aantrekkelijke abonnementen verkrijgbaar.

Valley Amsterdam Q-Park inrit

• Michiel Tenge, Algemeen directeur Q-Park Nederland, blikt vooruit op 2022
    | Ondanks de uitdagende omstandigheden hebben we in 2021 een stevig aantal nieuwe projecten in operatie genomen. Op naar 2022! Een terug- en vooruitblik van Michiel Tenge.
  • Haags visitekaartje Q-Park Spui geopend
    | Q-Park Spui heeft haar poorten geopend. De uitgebreid gerenoveerde parkeergarage is onder het onlangs geopende Amare gevestigd en sluit qua beleving en uitstraling volledig aan bij dit Haagse huis voor cultuur, educatie, events en ontmoeting.
  • Avis opent vestiging in Amsterdamse Q-Park Europarking
    | Vanaf vandaag kunnen in Q-Park Europarking personenauto’s gehuurd worden bij het daarin gevestigde, nieuwe filiaal van Avis Autoverhuur.