Eerste Q-Park parkeergarage direct aan het strand

Q-Park heeft een huurcontract gesloten voor twintig jaar met projectontwikkelaar VolkerWessels Vastgoed voor een nieuw te ontwikkelen drielaags parkeergarage in Scheveningen: Q-Park Strandweg.

Eerste Q-Park parkeergarage direct aan het strand

Q-Park heeft een huurcontract gesloten voor twintig jaar met projectontwikkelaar VolkerWessels Vastgoed voor de nieuw ontwikkelende drielaags parkeergarage in Scheveningen: Q-Park Strandweg. Het gaat om 750 openbare parkeerplaatsen. Naar verwachting opent Q-Park Strandweg eind dit jaar zijn deuren.

Voor Q-Park is het de eerste parkeergarage direct aan het strand, en de eerste parkeergarage in Scheveningen. De parkeergarage is ontworpen door Team V Architectuur in samenwerking met Queeste Architecten en wordt gebouwd door Continental Car Parks. Na oplevering wordt Q-Park Strandweg aangekleed met een nieuw duinlandschap en daar bovenop zullen meerdere paviljoens voor horeca, detailhandel en recreatie worden gerealiseerd. Bij de ingang van de parkeergarage aan de Strandweg zal JM Snacks een nieuw horeca-paviljoen laten bouwen. Het nieuwe duin wordt straks een mooie ontmoetingsplek met uitzicht over boulevard en strand.

Q-Park Strandweg maakt onderdeel uit van de herontwikkeling van het Noordelijk Havenhoofd om ruimte te maken voor de aanwezige visverwerkende bedrijven én om de boulevard te versterken met nieuwe werkgelegenheid, nieuwe bedrijvigheid en horeca.

VolkerWessels Vastgoed heeft van deze gebiedsontwikkeling inmiddels, voor Inntel Hotels, het Den Haag Marina Beach hotel gerealiseerd. Voor Seafood Centre en AZ Fisheries zijn de bedrijfshallen opgeleverd. Recentelijk zijn de werkzaamheden van een nieuw boothuis voor de KNRM en een nieuw horecapand voor Simonis afgerond.

Q-Park Strandweg

• Q-Park wint vakprijs voor digitale transformatie in traditionele parkeerwereld
    | Op 28 maart 2024 werden de jaarlijkse Shopping Awards uitgereikt tijdens het Shopping Award Gala. Q-Park is de trotste winnaar van de PostNL Nieuwe technologieën en Innovaties Award.
  • Q-Park opent eerste parkeergarage ‘aan zee’
    | De nieuwe parkeergarage maakt onderdeel uit van de herontwikkeling van het Noordelijk Havenhoofd, is gelegen aan de boulevard en is daarmee ook Q-Park’s eerste parkeergarage direct aan het strand.
  • Q-Park tekent een langdurige huurovereenkomst met Savills IM voor Parkeergarage Q-Park Bos en Lommer.
    | Q-Park Nederland behoudt haar positie in Bos en Lommer door een langdurige huurovereenkomst aan te gaan met Savills Investment Management voor de parkeergarage van winkelcentrum BoLo Amsterdam.
Bancontact