Upgrade voor Q-Parks nieuwe Stadspark-parkeerterrein
Vanaf vandaag neemt
Q-Park de parkeerterreinen Stadspark I, II en III over van de gemeente Maastricht. Naast een investering in de kwaliteit van de locatie leidt het ook tot een verbetering van de doorstroming van verkeer in de Limburgse hoofdstad. “Met onze 21e locatie in de stad kunnen we onze rol als mobiliteitspartner van Maastricht verder invulling geven en meer mensen een parkeerplek bieden.”
Met de overgang naar
Q-Park gaat het terrein van ‘straatparkeren’ met betaling vooraf bij de meter, naar een parkeerterrein met betaling achteraf bij een parkeerautomaat. “Parkeerders waarderen dat, omdat je geen risico meer loopt dat je te weinig bij de parkeermeter hebt betaald en een naheffing krijgt”, licht John Bindels, acquisitiemanager van
Q-Park toe. Overigens is de gang langs de betaalautomaat niet eens nodig. Bij
Q-Park Stadspark kun je ook afrekenen door bij het in- en uitrijden de betaalpas tegen de terminal te houden.
Upgrade
Naast installatie van uitgebreide cashless betaalmogelijkheden, heeft het parkeerterrein de laatste weken ook op andere fronten een upgrade ondergaan om aan de kwaliteitseisen van
Q-Park te voldoen. Zo kunnen klanten nu hun elektrische auto opladen op het parkeerterrein. Daarnaast is de verlichting aangepakt, de bestrating vernieuwd en de rijrichting aangepast zodat het in- en uitrijden makkelijker wordt.
Nauw overleg
Deze aanpassingen zijn in nauw overleg met de gemeente gedaan om eventuele hinder voor parkeerders te voorkomen. Zo hebben abonnementhouders tijdelijk ruimte op andere
Q-Park locaties aangeboden gekregen en is het werk stilgelegd op drukke dagen, zodat er maximaal gebruik van de parkeercapaciteit gemaakt kon worden. Forenzen komen net als voorheen in aanmerking voor het aantrekkelijke woon-werk abonnement.
Drukke evenementen
Nu het parkeerterrein onder de hoede van
Q-Park valt, kan het bedrijf de rol als mobiliteitspartner van de gemeente Maastricht verder invulling geven. Bindels: “Dat geldt dan bijvoorbeeld bij spreiding van parkeerders bij drukke evenementen of het bieden van alternatieven als parkeerlocaties in onderhoud zijn. Zo kunnen zo veel mogelijk mensen hun auto kwijt en de stad bezoeken.”