Q-Park tekent langjarige overeenkomst Valley in Amsterdam

3 oktober 2018 - Q-Park tekent langjarige overeenkomst voor OVG Real Estate ontwikkeling ‘Valley’ in Amsterdam...

3 oktober 2018, Amsterdam – Q-Park huurt 319 parkeerplaatsen in Valley. Het markante gebouw gelegen op de Zuidas wordt momenteel ontwikkeld door OVG Real Estate. De oplevering is gepland in 2021.

De realisatie van Valley draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de Zuidas, waarbij de focus wordt gelegd op het verbeteren van multifunctionele bestemmingen en publieke ruimtes. Het door Winy Maas (MVRDV) ontworpen gebouw zal bestaan uit woningen, kantoren, een skybar, horeca, retail, ondergrondse parkeergarage en culturele voorzieningen.

De ondergrondse parkeergarage zal worden gehuurd door Q-Park. Het gaat om 375 parkeerplaatsen waarvan 56 plaatsen onderdeel zijn van een innovatief inner carpark. In lijn met de kwaliteit van het gebouw biedt Q-Park een zeer hoogwaardige dienstverlening. Een samenwerking tussen OVG Real Estate en Q-Park was daarom een logische keuze.

Fred Wilkes, Directeur Business Development Q-Park: “Wij zijn trots op de samenwerking met OVG Real Estate. De ambities van Valley sluiten volledig aan bij het innovatieve karakter van Q-Park. Met Valley onderstrepen wij onze rol als dé partner op het gebied van bereikbaarheid en smart mobility voor de Zuidas.”
Boudewijn Ruitenburg, Executive Commercial Director OVG Real Estate: “Wij zijn blij dat we met Q-Park tot een langdurige overeenkomst zijn gekomen. Zij hebben zichtbaar aangetoond naadloos te passen in het concept Valley.
De eindgebruikers van de kantoorruimtes en parkeergarage zijn voor een groot deel al vastgelegd. Er is nog ca. 7.000 m2 kantoorruimte beschikbaar, evenals een vijftal retail units.

Valley is gelegen aan de Beethovenstraat in Amsterdam, tegenover het hoofdkantoor van ABN-AMRO en naast Sportpark Goed Genoeg (AFC). De oplevering van het project vindt naar verwachting in 2021 plaats. De realisatie is in handen van Volker-Wessels-ondernemingen G&S Bouw en Boele & van Eesteren. Valley is inmiddels in eigendom gekomen van vastgoedbelegger RJB Group of Companies

• Mobiliteit blijft in beweging in 2021
    | 4 februari 2021 - In 2021 is het zeker nog geen ‘business as usual’. Met Fred Wilkes, directeur Business Development van Q-Park Nederland, blikken we vooruit. “De automobiliteit zal niet dalen.”
  • Uitbreiding Winkelcentrum Zuidplein
    | 22 januari 2021 - Winkelcentrum Zuidplein breidt uit met 5.000 vierkante meter.
  • Michiel Tenge, Algemeen directeur Q-Park Nederland, blikt terug op 2020
    | 30 december 2020 - Het jaar 2020 ligt weer bijna achter ons. Onder moeilijke omstandigheden hebben we bij Q-Park en P1 veel kunnen bereiken in dit jaar.