Q-Park tekent langjarige overeenkomst Valley in Amsterdam

3 oktober 2018 - Q-Park tekent langjarige overeenkomst voor OVG Real Estate ontwikkeling ‘Valley’ in Amsterdam...

3 oktober 2018, Amsterdam – Q-Park huurt 319 parkeerplaatsen in Valley. Het markante gebouw gelegen op de Zuidas wordt momenteel ontwikkeld door OVG Real Estate. De oplevering is gepland in 2021.

De realisatie van Valley draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de Zuidas, waarbij de focus wordt gelegd op het verbeteren van multifunctionele bestemmingen en publieke ruimtes. Het door Winy Maas (MVRDV) ontworpen gebouw zal bestaan uit woningen, kantoren, een skybar, horeca, retail, ondergrondse parkeergarage en culturele voorzieningen.

De ondergrondse parkeergarage zal worden gehuurd door Q-Park. Het gaat om 375 parkeerplaatsen waarvan 56 plaatsen onderdeel zijn van een innovatief inner carpark. In lijn met de kwaliteit van het gebouw biedt Q-Park een zeer hoogwaardige dienstverlening. Een samenwerking tussen OVG Real Estate en Q-Park was daarom een logische keuze.

Fred Wilkes, Directeur Business Development Q-Park: “Wij zijn trots op de samenwerking met OVG Real Estate. De ambities van Valley sluiten volledig aan bij het innovatieve karakter van Q-Park. Met Valley onderstrepen wij onze rol als dé partner op het gebied van bereikbaarheid en smart mobility voor de Zuidas.”
Boudewijn Ruitenburg, Executive Commercial Director OVG Real Estate: “Wij zijn blij dat we met Q-Park tot een langdurige overeenkomst zijn gekomen. Zij hebben zichtbaar aangetoond naadloos te passen in het concept Valley.
De eindgebruikers van de kantoorruimtes en parkeergarage zijn voor een groot deel al vastgelegd. Er is nog ca. 7.000 m2 kantoorruimte beschikbaar, evenals een vijftal retail units.

Valley is gelegen aan de Beethovenstraat in Amsterdam, tegenover het hoofdkantoor van ABN-AMRO en naast Sportpark Goed Genoeg (AFC). De oplevering van het project vindt naar verwachting in 2021 plaats. De realisatie is in handen van Volker-Wessels-ondernemingen G&S Bouw en Boele & van Eesteren. Valley is inmiddels in eigendom gekomen van vastgoedbelegger RJB Group of Companies

• Q-Park laat Groningse parkeergarage Ossenmarkt 10 centimeter zakken
    | 9 november 2020 - Deze week haalt Q-Park 10 centimeter onder de draagkolommen van parkeergarage Q-Park Ossenmarkt uit. Daarmee komt de parkeervoorziening ruwweg weer op dezelfde hoogte als waarop het bij de opening in 1999 lag.
  • Q-Park opent duurzame parkeergarage Blok van Gendt
    | 5 november 2020 - Q-Park opent zijn zesde parkeergarage in Venlo. Q-Park Blok van Gendt is een nieuwe, duurzame parkeergarage met 200 parkeerplaatsen.
  • Aan de Stegge Twello en Q-Park realiseren tijdelijke parkeergarage Arsenaal Venlo
    | 22 september 2020 - Op basis van een Europese aanbestedingsprocedure van de gemeente Venlo realiseren Aan de Stegge Twello en Q-Park Nederland een tijdelijke parkeergarage op de Arsenaallocatie in Venlo.