Schoonmaakwerkzaamheden bij Q-Park tijdens de coronacrisis

24 april 2020 - Tijdens de coronacrisis zorgt Q-Park voor een grote schoonmaak in de parkeergarages

Schoonmaakwerkzaamheden bij Q-Park tijdens de coronacrisis

De laatste tijd ervaren wij in onze parkeergarages een uitzonderlijke situatie door de gevolgen van het coronavirus. In onze garages zien we veel minder bezoekers dan normaal, daarom besteden wij deze tijd en ruimte zo nuttig mogelijk om diverse werkzaamheden uit te voeren.

Q-Park ziet de huidige situatie als drijfveer om zo goed mogelijk door te blijven gaan met onze werkzaamheden. Het is voor ons vanzelfsprekend om de kwaliteit in service altijd voorop te stellen, ook in deze crisis tijden. Daarnaast is het klaar staan voor onze klanten prioriteit, juist nu. Zo besteden onze medewerkers van Car Park Operations hun tijd effectief door het grondig reinigen van onze parkeergarages. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de kwaliteit in de parkeergarages gewaarborgd blijft. Ons doel is een positieve ervaring voor onze klanten creëren , zowel nu als na de coronacrisis.

Dagelijks onderhoud

Omdat er tijdens normale omstandigheden veel auto’s parkeren, is het van belang om onze parkeergarages het hele jaar door schoon te houden. Dit doen wij door dagelijks onderhoud en schoonmaakwerkzaamheden uit te voeren.

Bij de reiniging van een parkeergarage is het normaliter noodzakelijk dat de werkzaamheden over meerdere dagen verdeeld worden. De reden hiervoor is dat er verschillende gedeeltes van de parkeergarage per dag afgezet moeten worden, om overlast voor onze klanten te beperken. De huidige situatie biedt ons de mogelijkheid om de werkzaamheden te verrichten zonder hinder voor onze klanten.

Grote schoonmaak op locatie Vrijthof in Maastricht

De parkeergarage Vrijthof in Maastricht beschikt over 447 parkeerplaatsen en is normaal gesproken druk bezet door de ligging in het centrum. Door de maatregelen omtrent het coronavirus is dit aanzienlijk veranderd. De parkeergarage heeft momenteel meer vrije dan bezette parkeerplaatsen. Daarom pakken wij nu de kans om een grote schoonmaak in de parkeergarage uit te voeren. Dit houdt in dat wij zullen beginnen met de schoonmaak van de vloeren. Allereerst wordt het grootste gedeelte van het vuil, de olievlekken en andere hardnekkige plekken verwijderd. Vervolgens wordt de vloer met behulp van een schrobmachine gereinigd om het reinigingsmiddel goed in de vloer te laten trekken. De volgende stap is om het reinigingsmiddel te verspreiden door het vrijlaten van water. Als laatste zal de machine het water en al het vuil opzuigen. Naast de vloeren worden ook de lastige plekken zoals hoeken handmatig gereinigd door de medewerkers. Een professionele reiniging van de vloeren zorgt er niet alleen voor dat de parkeergarage er schoon uitziet, maar ook dat de vloeren een langere levensduur hebben.

Onderhoud

Niet alleen de parkeergarage Vrijthof in Maastricht wordt grondig schoongemaakt, maar ook voor vele andere parkeergarages wordt deze periode goed benut. Naast de schoonmaak van de vloeren, worden ook de trappenhuizen, de bewegwijzeringsbordjes, ventilatiesystemen, CO2 melders, en de terminals gereinigd. Tevens wordt eventuele graffiti verwijderd. Nog belangrijker is de reiniging van de betaalautomaten en liften. Deze worden meerdere keren per dag gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Op deze manier dragen wij bij aan de gezondheid van onze klanten en ons personeel.

Wij hopen dat de huidige situatie snel weer stabiel wordt en dat iedereen gezond mag blijven. Wil je meer weten over de maatregelen die wij treffen in onze parkeergarages? Lees dan op deze pagina alle maatregelen die wij treffen.

• Uitbreiding elektrische laadfaciliteiten: meer gemak en slimme mobiliteit bij Zuidplein
    | Bij Q-Park Zuidplein 1 in Rotterdam hebben Q-Park en Shell uitgebreid naar 28 laadpalen, waarvan vier snelladers. Dit biedt meer (laad)gemak voor de bezoekers en bewoners van het gebied.
  • Q-Park wint vakprijs voor digitale transformatie in traditionele parkeerwereld
    | Op 28 maart 2024 werden de jaarlijkse Shopping Awards uitgereikt tijdens het Shopping Award Gala. Q-Park is de trotse winnaar van de PostNL Nieuwe technologieën en Innovaties Award.
  • Q-Park opent eerste parkeergarage ‘aan zee’
    | De nieuwe parkeergarage maakt onderdeel uit van de herontwikkeling van het Noordelijk Havenhoofd, is gelegen aan de boulevard en is daarmee ook Q-Park’s eerste parkeergarage direct aan het strand.
Bancontact