Contactloos betalen bij Q-Park tijdens de coronacrisis

30 april 2020 - Tijdens de coronacrisis kun je in de meeste garages bij Q-Park alleen nog contactloos betalen

Contactloos betalen bij Q-Park

Met de huidige situatie omtrent het coronavirus, is het belangrijk dat we ons aan bepaalde regels houden om zo de situatie langzaam onder controle te krijgen. Naast social distancing, zijn we reeds bekend met andere maatregelen zoals het regelmatig wassen van je handen, je gezicht niet aanraken en het dragen van handschoenen. Ook contactloos betalen wordt zoveel mogelijk aangeraden, maar waarom eigenlijk

Contant geld en het coronavirus
Dat het coronavirus besmettelijk is van mens tot mens is inmiddels algemeen bekend, maar er zijn ook andere manieren waarop iemand in aanraking kan komen met het virus. Het virus kan bijvoorbeeld op oppervlakken terecht komen waar het vervolgens weer voor langere tijd kan blijven. Niet alleen winkels en supermarkten stimuleren dan ook contactloos betalingen, maar ook wij moedigen onze klanten aan om in de parkeergarages zoveel mogelijk contactloos te betalen.

Contactloos betalen
Niet alleen nu is contactloos betalen een goed initiatief, ook zonder het virus kunnen er veel bacteriën worden overgedragen via contant geld. Met je bankpas of creditcard kun je vaak snel en gemakkelijk contactloos betalen. Doordat je vaak geen pincode hoeft in te toetsen, voorkom je de verspreiding van bacteriën zo veel mogelijk. Het gebruik van een bankkaart, smartphone of smartwatch is dan ook niet meer weg te denken.

Hoe werkt contactloos betalen?
In onze parkeergarages kun je elk bedrag contactloos betalen. Daarnaast geven wij je de optie om naast het betalen bij de betaalautomaat, veilig vanuit jouw auto bij de uitrit te betalen. Je hoeft geen pincode in te toetsen als het bedrag lager is dan de limiet voor contactloos betalen. Indien je toch je pincode moet invoeren, hoef je je bij Q-Park geen zorgen te maken. Door meerdere malen per dag de objecten in de parkeergarages te reinigen, zorgen wij ook tijdens de coronacrisis voor zorgeloos parkeren. Wil je weten hoe dit proces in zijn werk gaat? Lees dan dit artikel over de schoonmaak in onze parkeergarages tijdens de coronacrisis

Wij hopen dat de huidige situatie snel weer stabiel wordt en dat iedereen gezond mag blijven. Wil je meer weten over de maatregelen die wij treffen in onze parkeergarages? Lees dan op deze pagina alle maatregelen die wij treffen.

• Eerste 15 auto’s uit parkeergarage St. Antonius Ziekenhuis gehaald
    | De eerste 15 auto's zijn vandaag uit de Q-Park parkeergarage van het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein gehaald. Het gaat om auto's die op de begane grond van de parkeergarage staan in een gebied dat door de gemeente Nieuwegein als veilig is aangemerkt.
  • Met meer reisgemak naar Pinkpop
    | MOJO, Q-Park en Arriva kondigen een nieuwe samenwerking aan voor het vervoer van en naar Pinkpop. Door gebruik te maken van bestaande parkeer- en ov-locaties rondom station Heerlen en station Maastricht, vermindert de filevorming bij de grote parkeerplaatsen van Pinkpop.
  • Oorzaak instorten hellingbanen parkeergarage St. Antonius Ziekenhuis vraagt vervolgonderzoek
    | De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) gaat een aanvullend onderzoek starten naar de oorzaak van het instorten van de hellingbanen van de parkeergarage bij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. De parkeergarage blijft vooralsnog gesloten.
Bancontact